AJANS-46

Bizi Takip Edin!

12 ŞUBAT BELEDİYESİ
12 ŞUBAT BELEDİYESİ

Başhekim Şerefoğlu neden tasfiye edildi?

Evet, Yenişehir Devlet Hastanesi Başhekimi Mahmut Nedim Şerefoğlu bugünkü makalemizin konusu. Yaklaşık 10 yıldır bu görevde bulunuyor. Bölge ya da Şehir hastane
fb-share
  • Yazdırılabilir Sayfa
  • 27.02.2012 01:11 Tarihinde Eklendi.  Kategori : Yazarlar.
    Mesut Tuğrul
    Mesut Tuğrul Tüm Yazıları

    Evet, Yenişehir Devlet Hastanesi Başhekimi Mahmut Nedim Şerefoğlu bugünkü makalemizin konusu. Yaklaşık 10 yıldır bu görevde bulunuyor. Bölge ya da Şehir hastanesinin yapılması aşamasındaki proje değişikliklerinde emeği geçen bir isimdi.

    Her yerde Başbakan’ın yakın arkadaşı olduğunu ima edip bu arkadaşlığın 12 Haziran’daki Milletvekilliği listesi krizinden sonra olmayan arkadaşlığın bittiği konuşulsa da, Şehir Devlet Hastanesinin Başhekimliğine kesin gözle bakılıyordu.

    Fakat olmadı! İktidar partisi milletvekilleri ve bürokrasi önemli bir hamle yaparak, hastanenin Eğitim-Araştırma ve Uygulama hastanesine dönüşmesi amacıyla bir akademisyenin Başhekim olarak getirilmesini sağladı. Yerinde bir davranıştı.

    Şimdi Sayın Şerefoğlu’nun şapkasını önüne koyup düşünmesi gerekir. ‘Nerede yanlış yaptım’ diye. Şehir hastanesine neredeyse kendi deklare edecekti ‘Başhekim ben olacağım’ diye, fakat olmadı. Kapılarını tüm dünyaya kapattığı ve kendi sistemini kurduğu, dışa açılmayan bir yönetim anlayışı sergiledi.

    Kişisel hırs ve ihtiraslarıyla ön plana çıkan, kendini toplumun üzerinde gören, sadece idareci kendiymiş gibi hareket eden insanların düştüğü durumu halkımız çok iyi bilir. Halkın içerisinde olmayan gerek siyasetçi, gerek basın mensubu, gerek STK temsilcisi, gerek bürokrat, gerekse idareci kaybolmayla karşı karşıya kalır. Poposunu koyduğu o koltuktan ve dirseklerini koyduğu o kavukçuktan indiği zaman kendisine selam veren insanların sayısını tahmin bile edemez. Ben edeyim; tek elin iki parmağını geçmez, bu kadar iddialı konuşuyorum. Atalarımız boşuna dememiş; ‘ne ekersen onu biçersin’ fitne tokumu ekersen kin ve nefret biçersin, ukalalık ekersen toplumdan dışlanmayı biçersin.

    Şapkayı önümüze koyalım ve düşünelim;

    10 yıldır Başhekimlik yapıyorsun, Allah aşkına hastanenin geldiği mesafe nerelerde,

    10 yıldır Başhekimlik yapıyorsun, hastanen hangi başarılı ameliyatlara imza attı,

    10 yıldır Başhekimlik yapıyorsun, idareciliğinle sağlık sektörüne ne kattın,

    10 yıldır Başhekimlik yapıyorsun, halkla kurduğun diyalog hangi aşamada,

    10 yıldır Başhekimlik yapıyorsun, kendi küçük dar ekibin dışında kime kucak açtın.

    Bu işler ucuz ‘Kahraman’lıklarla olmuyor, pencereden dışarı bir baksan dünyanın sadece üçlü konsorsiyumdan olmadığını, dışarıda toplumun bütün katmanlarından insanların yaşadığını görebileceksin.

    Bugün baktığınız zaman makamını çiftliğe çevirmeyen, kendini cumhuriyetin üzerinde görmeyen, o makamı halka hizmet için kullanan idarecilerin halkın nasıl sevgilisi haline geldiğini görmek mümkündür.

    Halka hizmet için bulunduğu o makamın kapılarını kapatırsan, hizmet alımlarında ucuz Kahraman’lıkla ve ille de Bıyıklarım Pala olsun dersen gelen pis kokular insanların midesini bulandırır. Bu mide bulantısını ne bürokrasi, ne siyaset ne de ‘arkadaşım’ dediğin genel seçimlerdeki liste krizinden sonra dil uzattığın o isim bile seni kurtaramaz.

    Sayın Şerefoğlu’nun kişiliğine asla dil uzatmak gibi bir haddim olamaz. İdareci sadece 3 kişiyi değil tüm toplumu kucaklaması, tüm kadrosunu kucaklaması gerekir.

    Sayın Şerefoğlu’nun genel seçimlerde çok güvendiği ve kendisini o büyük devlet adamıyla lanse ettiği dağa kar yağınca siyasette bir daha girmeyeceğine, girerse de halkın kendisine nasıl tavır sergileyeceğini şimdiden görür gibiyim.

    Bir diğer konuda Sayın Şerefoğlu’nun isminin Hastane yönetiminde yeni sistem olan ‘Genel Sekreterlik’ koltuğu için geçtiğini bazı yalakalar dile getiriyor.

    Yukarıda yazdığım halktan kopuk olan idarecilerin (Sayın Şerefoğlu için demiyorum) daha üst bir makama gelmesi hor gördüğü bu millete, bu vatana ihanetten başka bir şey olmaz. Burada iktidar partisinin tüm milletvekilleri ve başta İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç ve Merkez İlçe Başkanı Necati Okay ile tüm yönetim kurulu üyelerine sesleniyorum; Vebal altında kalmak istiyorlarsa kendisi ile birlikte 3 kişiden başka kimseye yararı olmayan insanların önünü açıp bütün günahlara ortak olabilirler. Yada aslanlar gibi halkın içerisinde olan insanları getirip dua alırlar. Seçim kendilerinin.

    Bu arada ben Sayın Şerefoğlu’nun yerinde olsam emekliye ayrılır, zamanımı çocuklarımla geçiririm.

    Kalın sağlıcakla….

     

    MESUT TUĞRUL

    e-mail: mesuttugrul@mansetgazetesi.com.tr 

     

     

     

    84565  kez okundu.

    Bakmadan Geçme


    BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    05.03.2012 19:33
    mesut bey
    yeni açılacak hastanenin kantini hakkında ne düşünüyorsunuz.çok büyük geliri olr.bu konuda sizin görüşleriniz çok önemli.hastaneyi başhekim gezdirirken kantine takılıp kantini kime vereceksiniz diyen oldumu.ben kantini talep etmedim.bu yazı cuk diye oturmadı.hadi iyisin hadi.
    01.03.2012 23:04
    Mesut beyden yeni yazılar bekliyoruz.
    Yazınızı büyük bir ilgi ile okuduk. Devlet Hastanesi baştabibi ve İl Sağlık Müdürü hakkındada yazılarını bekliyoruz. bazıları devlet hastanesi ve il sağlık müdürlüğü ve malum müdür hakkında yazılar kaleme alamaz çünkü...diyorlar ama ben onlara itibar etmiyorum. umarım size güvenmekte yanılmıyorumdur....
    01.03.2012 08:28
    Daha bilmiyormusun ? Ayıp
    Mahmut Nedim Şerefoğlu, MERDAN (Hak-Yol) vakfı müntesibidir. Bu vakıf gönüllüleri yukarıdan aldıkları emir ile seçimde AK partiyi değil, MeHePe yi desteklediler. Cübbeli hoca vd. MeHePe de ne buldular bilemem. Elbette şerefoğlu da bundan nasibini almıştır.
    28.02.2012 10:08
    baş kıç karıştı
    herkes kapasitesi oranında bir yerlere talip olmalı.nedim bey hastanecilikten genelsekreterliğe ğeçmek istemesi normal.bide bunun yanında sağlık müdürlüğünde rüştünü isbat edememiş kişilerin genel sekreter olmak için ayak oyunu içine girmesi hiç hoş degil.kardeşim sen oturduğun koltuğu hak ettinmi.geldin kadın dogum ADSm devlet hastanesi karıştı.müdürlüğün içi kaynıyor yardımcılarından doktor olanlar senin beceriksiz başarısız olmanı sıra onlara gelmesini bekliyor.bide idari müdür yardoımcısı olayı varki şaşırmamak imkansız.sen r... bey gibi biri ile çalışamam de etliye sütlüye dokunmayacak varlığı yokluğu belli olmayan s... beyle çalışmak istedini beyan et bakanlık ve belli başlı siyasileri yeni gelmenin etkisi ile etk
    28.02.2012 00:46
    bu kadar cehalete pes doğrusu
    Bilgi ve saygıya değer vermeyen kişileri muhatap alıp yazmak da varmış kaderde.Hastane, başhekim,sağlık gibi kavramlar hakkında boş ve basmakalıp birkaç kelam dışında donanımı olmayanların cesur ve kaba lakırtıları ister istemez incitiyor gerçek sağlık emekçilerini.Beğenilmeyen O yenişehir Hastanesinde on yıl zarfında ne kadar hayat kurtarıldı,onbinlerce hasta başarıyla ameliyat edildi,yüzbinlerce kişiye şifa dağıtıldı.Mekan ve imkanı oldukça kısıtlı olan bir hastanede yapıldı bütün bunlar.Tabi kişinin bunları görebilmesi için taraflı olmaması kendi dar dünyasından kurtulması, ha birde bunları anlayabilecek donanıma sahip olması gerekir.Türkiye'deki en başarılı let devhastaneleri sıralamasında hastanesini üst düzeylere
    27.02.2012 21:48
    GENEL SEKRETERLİK
    Bu genel sekreterlik neymiş yaaa. herkes aday.. ilker ç . gökhan g. nedim ş. ve cafer t. başı eçkiyor galibaç memelketin işlerini düşünen yok galiba mesut beyç sizin dediğiniz gibi kim ne ekerse onu biçer. bakalım ipi kim göüsleyecek. Tabi unutmamak gerekir ki işerin böyle şekillenmesinde saglık müdürlüğü yönetiminin büyük ihmali ve aymazlıgı var. bakalım bu işlerin sonu nereye gidecek. Delet hastanesindende bir patlak gelir diye herkes konuşuyor personel arasında . dr. refa bile genel sekreterlik için ugraşıyormuş.. ne iyi olurdu degilmi. şehrim insanları bahtı kara memleketim. anlaşılıyor ki bu tür yazıları gazeteciler ve medya çok yazacak daha hadi hayırlısı.. inşallah sıtkı bey yara almaz.
    27.02.2012 19:50
    Dere geçilirken at değiştirilmez.
    Oldu bittilerle nereye kadar gidilebilir.herkes bir oyun ve çıkar peşinde.maraşlıma olan oluyor.klardeşim 10 yıldan beri başhekim olan hastane yapımında iyi kötü emeği geçen nedim beyi bir çırpıda nasıl harcarsınız.tecrübesi gereği yararlanmak varken neden küstürürsünüz.sağ.müd 10 yıllık uzman bir baş hekimi arayıp (üç hastane başhekimleri)sen başhekim yerdımcısı olarak çalışırmısın bana söyle diyorsa o sağ.mü kalitesini iş ahlakını etik kuralları ne kadar iyi bildiğini gösterir.senin yaşın kadar meslek hayatı olan bu insanlar şahsi gelecek siyasi gelecek adına böyle kapı dışına atılması hiç hoş degil.başhekimsiz bir hastane düşünülmez.nedim beyin eli kolu uzun börokrasiyide gecerdi hastane şuan hizmet veriyor olu
    27.02.2012 19:13
    Bu haberin altına süper yorum:)
    ''DARISI DİŞİN BAŞINA'' Başlığını yazan arkadaşım sana burdan gülüyorum resmen. Bu haberle nasıl bağdaştırdın bu konuyu..Para veriyorlarsa yorum yaptığınız için bizede söyleyin bizde yapalım..ama 3 kuruş için adam gibi adamları harcamayın...Nacar gerçekten halkın adamı olsaydı mevcut yerini korurdu. Selam vermkten aciz birinin nasılda başhekimliğe gelmesini düşünebiliyorsunuz???
    27.02.2012 01:29
    Darısı dişin başhekimine..
    Genel sekreterlik yolunda il sağlık müdürü ile siyesetçiliği deneyen yardımcısı kafa kafaya vererek nedim abim ile nurettin abimi perte çıkardılar. akıllı bir taktikti tebrik ederim. ama atalar kim kazar derin kuyu kendi düşer yüzün koyu demişler.yeni hastanede biraz geç açılsın canım ne olur. önemli olan yılda 200 trilyon lirayı kontrol edecek genel sekreterlik makamına ilker abim ya da yardımcısı otursun. gerçi nedim abim ile nurettin beye müstehak. deve kuşu gibiler, kendilerini yıllarca kaf dağında gördüler. ama ilker beyin ne kadar kapasiteli olduğuda yönetiminden belli(!) aha diş te karışmış.adnan beyi katakulli ile b. yardımcılık görevinden aldırmışlar. gerçi kendisininde hatası var elbet. ama b. hekim ne kadar düzgün. adam
    Yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan; küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. Detaylı bilgi için Gizlilik Kurallarını okuyun