AJANS-46

Bizi Takip Edin!

BEŞEN SİGORTA
BEŞEN SİGORTA
BEŞEN SİGORTA

Sendika'dan ballı koltukta oturanlar!

Bazı koltuklar vardır, basamaktır, sıçrama tahtasıdır, bir yere gelmek için araçtır. Bazıları, hak etmediklerini bildikleri halde, bazen bu basamakları 2-3’er sıçrayarak
fb-share
  • Yazdırılabilir Sayfa
  • 14.07.2011 09:42 Tarihinde Eklendi.  Kategori : Yazarlar.
    Mehmet Fiskeci
    Mehmet Fiskeci Tüm Yazıları
    Sendika'dan ballı koltukta oturanlar!
    ABDURRAHMAN ACER
    Sendika'dan ballı koltukta oturanlar!
    ALPARSLAN ALKIŞ

    Bazı koltuklar vardır, basamaktır, sıçrama tahtasıdır, bir yere gelmek için araçtır.

    Bazıları, hak etmediklerini bildikleri halde, bazen bu basamakları 2-3’er sıçrayarak amaçlarına ulaşırlar, sendikayı, siyasete de enjekte ederek, araya birilerini koyarak, hemşehrilik duygularını da öne çıkararak hazır koltuğa varıp otururlar.

    Otururlar ama kamuoyunun, insanların, kurumlarda çalışanların da tepkisini tekerler.

    Böyle hak etmedikleri yollar ve sıçrama tahtaları ile gelenler de zaten başarılı olamazlar.

    Dilerseniz size örnekler de verebilirim.

    İlkin Abdurahmen Acer’den başlamak isterim. Uzun süre Memur-Sen il temsilciliğini sürdürdü.

    Kendisi aslen Göksun’ludur ki, yanında Nevzat Pakdil’in olduğunu bilmeyen yok. (Şimdi Pakdil dönemi de sona erdi, bakalım ne yapacak?

    Bu defa da Sağlam’a yaslanacaktır, garanti)
    Kendisi, Orman Bölge Müdürlüğünde Başkonuş işletme şefi iken, siyasi güçle birlikte sıçradı, Orman Bölge Müdür Yardımcısı oldu.

    Duyduklarımıza göre, şimdi de orman bölge müdürü Halil Coşkun’un yerine oynuyormuş. Sendikacı ya, siyaset de arkasında ya! Ne kadar ve nasıl güç ise.

    Ha, artıkMehmet Sağlam TBMM Başkanvekili, düz vekil olan ve hiçbir siyasi makamı bulunmayan Nevzat Pakdil de, Mahir Ünal’ın da izini, haberi, bilgisi olmadan, Maraş’ta bir bürokratın atanması, şuradan alınıp şuraya verilmesi imkânsız.

    Sağlam’dan sonra kırmızı plakaya sahip olan Ünal, tüm atamalardan haberdar olacaktır ki, bu da onun en büyük hakkıdır. Çünkü teşkilatta, yerelde, Ankara’da ipler, kozlar Ünal’ın elinde. Ünal, bu tür haksız ve layık olmayan atamalara onay ve prim vermez! Vermemeli…

    İhtimal vermedim ama kuşlar öyle söyledi.

    Acer, yaklaşık 2 senedir bölge müdür yardımcısı. Ancak, bize ulaşan bilgilere bakılırsa, bekleneni veremedi, kurum da Acer’den umduğunu bulamadı.

    Zira kurumda çalışanların bu atamadan rahatsız ve şikâyetçi olduğu bilgisi çok yaygın.

    *

    Gelelim bir başka sendikacılıktan ciddi bir koltuğa sıçrayan kişiye, Memur-Sen’e bağlı Eğitim-Sen şube başkanı ve hem de düz öğretmen iken milli eğitim müdürlüğünde şube müdürlüğüne atanan Alparslan Alkış’a…

    Biliyorsunuz, Acer orman bölge müdürlüğüne geçince, boş kalan koltuğa bu arkadaşımız geçmişti.

    O da sendikacılığı sıçrama tahtasına çevirdi, siyasileri de arkasına alarak milli eğitim müdürlüğüne şube müdürü olarak kapağı atıverdi.

    Her iki sendikacının bu tutumu kamuoyu tarafından hiç de hoş karşılanmadı.

    Vatandaş soruyor, “Bunların arkasında kimler var?”
    Kimlerin olup olmadığını bilemeyiz. Ancak, kişi olarak sevdiğimiz bu insanların, kurumlarında pek sevilmediği, başarılı bulunmadığı bir hakikat.

    Alkış da sendikacılığı ve siyaseti koltuğa tahvil edince, kamuoyu etik olmayan bu atamaları tasvip etmiyor, onaylamıyor.

    Acer ve Alkış’ın bunu bilmesi yeter!

    Vatandaş adına biz soruyoruz, bu iki arkadaşımızın torpili vardı, arkasında siyaset vardı, peki gerçekten bu tür önemli koltukları gerçekten hak edenlerin arkasında kimler olacak, olmalı?

    NOT: Bugün sabah gazetelerini okuduğumda, Abdurahman Acer’in Mersin Orman Bölge Müdürü olarak atandığını öğrendim. Merdiven basamaklarını bu kadar hızlı tırmanacak enerjiye sahipmiş demek. Ne diyelim, hayırlı olsun.

    Tebrik ederim. Bir hemşehrisi olarak tabi ki sevindim. Ama sadece Acer veya Alkış’a özgü değil, bazı koltukları sıçrama tahtası olarak kullanmanın etik olmadığını dile getirdim. Yoksa her ikisi ile de bir alıp veremediğim olmadı, olamazdı.



    Mehmet Fiskeci
    Mfiskeci_kimlik@hotmail.com
    GSM : 0 538 697 65 65
    Etiketler : Sendika, Koltukta, Ballı, Oturanlar,
    20474  kez okundu.

    BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    29.07.2011 15:11
    ek 2 .gösun
    bu atışmanın nedeni gösunlular.bakın hiçbirinize bu evi arabayı nasıl aldın demiyorlar nasıl bu mevkilere geldiniz diyorlar.neden bu kadar zekisiniz beceriklisiniz.aç gözlü degilsiniz.neden insani davranıyorsunuz kötülükle yaklaşamazmısınız.sizlerle gööösunlular gurur duyuyordur.gösunlular suyu sert kışı sert ifadeleri sert yürekleri ipek gibi yumşak insanlardır.konuyu değiştirelim degilmi.
    29.07.2011 09:25
    insan bu ne yaparsın
    ismail atar kardeşim söylediğin gibi köy ortada, hangi köy? suçu ispatlamadan insanları zan altında bırakmamak gerektiğinin anlaşıldığı köy; ama siz bunu göremiyorsunuz. Soyisminizle müsemma bir haleti ruhiyeniz var ki atmaya devam ediyorsunuz. Altını binlerce kere çiziyorum ben kimseyi savunmuyorum sadece ortada suç varsa ispatlanması tarafındayım.
    27.07.2011 15:12
    pes yani
    musabey tümyazıyı ve yorumları okdum pes dedimgörünen köyün yolunu görmenize rağmen sizeyolutekrar tekrar tarifetmişler sizhazmedememişbide hakaret etmişsiniz yorumcu kardeşlerime pes yani anlaman kıtmı.köy ortada.
    26.07.2011 11:22
    anlamak
    sayın beyhan narlıoğlu en altta sen varsın sözünüze Üstad Necip Fazıl şöyle cevap veriyor Muhasebesinde: Zamanı kokutanlar mürteci diyorlar bana Yükseldik sanıyorlar alçaldıkça tabana Bugüne kadar yazdığım yorumları insanlık bağlamında yazdım, savunduğum kişiler değildir. Savunduğum zan altında bırakılan insanların suçları varsa kesinlikle ispatlanmasıdır. olaylara kinle, garezle yaklaşılmamasıdır. Size tavsiyem Hz. Alinin tavsiyesini tekrarlamamdır. " İnsanların arasında insanlardan bir insan ol" vesselam
    25.07.2011 21:09
    musa bey
    en altta sen varsın milletin ayagını kaşıyorsun.millet bogazına kadar batmış o durumda dahi sen neden savunuyor kendini kahrediyorsun.Başkası için kendini kahretme menfaatinmi var )): yoksa o kişi senmisin?bak menekşe bacı ne güzel anlatmış.görünen köy kılavuz istemez..
    25.07.2011 15:49
    ya menekşe bacı
    menekşe bacım ben batıyor olabilirim; ama sen aşağıların aşağısında mısın? insanlık noktasında birleşmek imkansız sizin gibilerin zihniyetiyle
    25.07.2011 11:21
    musa beye
    maşaallah tek başına mucadele ediyorsun.Hani bir söz var" görünen köy kılavuz istemez" diye.çırpınma batıyorsun.
    22.07.2011 16:21
    gerçek nedir?
    kardeşim sen o kişinin muhasebe müdürü müsün? Gelir gider tablosunu, bilançosunu mu hazırlıyorsun ki tasarrufuna kadar biliyorsun. Adam yanlış yollardan gelir elde ediyorsa muhasebe müdürü olarak ispatla biz de görelim ve inanalım. O kişinin bulunduğu makamdan indirilmesi için gayret edelim. Ama sen şu an afaki konuşup hayallerini yazıyorsun.
    22.07.2011 11:47
    atı alan üsküdarı geçti
    kimi avukat olmuş kimi hakim kimi savcı kimi polis suçlu suçsuz tartışması yapılıyor.kardeşim geliri belli gideri belli tasarrufu belli herşey ortada demektir.5 liralık gelirin varken 5 liralık gider+5 liralıkta tasarruf olması beklenilmez.
    21.07.2011 18:02
    Allah'a havale!
    bertiz üzüm'ü ve fatma kara Bahsettiğiniz kişiyi tahmin etmekteyim. O kişinin 2 oğlunun fakültede okuduğu falan yok. Oğlunun biri 3 yıldır öğretmen. Babası 10 yıldır diyaliz hastası. Nasıl bilgisizce ve art niyetli yorum yapıyorsunuz ilginç. Bu yorumun vebalinden korkmuyorsunuz galiba. Sizin evladınız yok mu? Öğretmen olan oğlu arabayı bizzat kendi parasıyla satın aldığına şahidim ben. Allah her şeyi görüyor...
    21.07.2011 16:56
    ... ve insan aldandı
    fatma kara isminden anladığım kadarıyla bacımsın. Atışma gibi olacak ama yanlışı savunurken yanlış yapıyorsun. Bahsedilen kişi çocuk oktup sıfır araba aldı diyorsun, ne yollardan aldığını bilmiyoruz yanlış yola saptıysa ıspatlamak lazım. Ama dedikodu yaptım diyen kişinin dedikodusunu ispatlamaya gerek yok; çünkü yaptık diyor. Bacım size tavsiyem yanlışın üzerine yanlışla gitmemeniz. sevabıyla günahıyla bir hayat yaşanıyor. Bırakalım insanları kendi vicdanlarına; ama ispatlanan bir yolsızluk varsa derhal son verilmeli görevine, peki yoksa dedikoduyla kazanılan günahlar kalır insanın kesesine.
    20.07.2011 15:53
    oooooo
    kardeşim bertiz üzümü mesai saatlerinde dedikodu yapıyoruz demiyorki.mesaiden sonra dedikodu yapıyoruz diyor.sen dedikodu yapanları dert edinecegine bir maaşla sıfır araba ev alan iki cocuk okutan kardeşimizin kazancının hangi yoldan yaptığına ve helal haram kısmına bak.dedikodu yaparken işlerde yapılır birader.sen malı götürene bak.
    20.07.2011 10:33
    maaşımın akıbeti ne?
    bertiz üzüm olarak yazan kardeşim yazmışın yazmışın ama yorumun başında diyorsun ki geçenlerde arkadaşımla dedikodu yapıyorduk diyorsun. Ben şimdi soruyorum sana Türkiye Cumhuriyeti Devletinin memurusun sana devletimiz arkadaşınla dedikodu yapmak için mi maaş veriyor ? eğer öyleyse ananın ak sütü gibi helel maaşın yok eğer dedikodu için maaş almıyorsan asil devlet memuru kardeşim sizi kendi vicdanınıza ve toplumun vicdanına havale ediyorum.
    16.07.2011 19:04
    boş verin.
    geçenlerde bir arkadaşımla mal varlığı hakkında dedikodu yapıyorduk.adama bak dedi.tek maaşlı iki cocuk fakültede okutuyor kredi ile ev alıyor sıfır araba alıyor.daha sonraki yılarda arabayı oğluna hediye ediyor sonra babasına rapor alıyor rapor nedeni ile vergisi düşürülmüş 48 binliralık arabadan alıyor.yaklaşık 28 binliraya mal oluyor.ee dedim.bu adam nasıl para tasarruf ediyor dedi.bende sanane kardeşim o şahıs iktisattı işletmeci belliki dedim arkadaşım saf saf yokya dedi lise mezunu malüm müdürlükte vekil müdürlük yapıyor dedi.bende boş ver dedim.sen işine bak.onu oturtan kimse hak dünyada hakkın varsa alırsın dedim.bu konuşmadan kimse kast edilmemişdir.böyle mal mülk sahibi olunurmu iftira ya.inanılması mümkünmü.
    15.07.2011 19:48
    gösunlu
    altını cizerek gösunlu diye yazmanızdaki anlama gülüyorum.mersinde göreve başlayan abdurahman beye başarılar diliyorum.maraşlı olan malüm müdür yetmiyormu ki ikinci bir malüm müdür istiyorsun.tarım m.eğitim bayındırlık D.S.i ve il idare sekreteri nereli başarıları nedir.bahsetmeniz daha güzel olmazmı.gösunlular dışarda göğsünü kabartarak maraşlıyım diyen tek ilçe halkı olduğunu unutmayın.ilçeli köylü ayrımı maraşa kaybettiriyor bırakın küçük olsun bizim olsun edebiyatını.büyük olsun hepimizin olsun müdür olsun liyakatlı hizmet adamı olsun düstürunu arayalım.malüm müdürden hepmizin agzı yanmadımı.
    Yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan; küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. Detaylı bilgi için Gizlilik Kurallarını okuyun