PRESTİJ STONE 728x90

Bizi Takip Edin!

BEŞEN SİGORTA
BEŞEN SİGORTA

ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!

Sağlık Teşkilatı’ndaki personeli denetleyecek olan yetkilinin kendisi bu kez denetimde yakayı ele verdi….. AK Parti Hükümetinin en başarılı bakanları arasınd
fb-share
  • Yazdırılabilir Sayfa
  • 23.09.2010 15:49 Tarihinde Eklendi.  Kategori : SAĞLIK-ÇEVRE.
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    KTO DENETMENLERİ
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    DR. MURAT ÖZKARS
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    BAKAN RECEP AKDAĞ
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!
    ŞOK: Sağlıkta balık 'baştan' kokuyor!

    Sağlık Teşkilatı’ndaki personeli denetleyecek olan yetkilinin kendisi bu kez denetimde yakayı ele verdi…..

    AK Parti Hükümetinin en başarılı bakanları arasında gösterilen ve kendisi de bir çocuk doktoru olan Recep Akdağ’ın Sağlık Bakanı olarak, halkın büyük destek verdiği tam gün yasası sonrasında özelde de çalışan doktorlarla ilgili ‘mesai saatlerine dikkat edilmesi’ titizliği ve bu yöndeki genelgesi herkes tarafından çok iyi biliniyor.

    Bu sıkı titizlik ve genelgeye rağmen; başta doktorlar olmak üzere sağlık personelinin mesai denetimini yapacak olan üst düzey bir sağlık yetkilisi doktorun, yasaların aksine mesai saatleri içerisinde işyeri hekimliği yaptığı ‘denetim’de ortaya çıktı. Tespit edilen bu korkunç gerçek tutanakla imza altına alındı.

    Hâlbuki yasa; resmi kurumların yanında özelde de çalışan doktorların işyeri hekimliklerini mesai saatleri sonrasında yapmalarını emrediyor.

    İŞTE KAHRAMANMARAŞ GÜNDEMİNİ SARSACAK OLAY:

    Türk Tabipleri Birliği (TTB) Kahramanmaraş Tabip Odası Yönetim Kurulu üyelerinden Dr. Demirhan Öksüz ile Dr. Lütfi Tiyekli, oda başkanlığının görevlendirmesi sonucu Kahramanmaraş’taki işyeri ve işçi sağlığı ile ilgili olarak çalışma yapmaya başladı. Bu amaçla, fabrikaları ziyaret etmeye başlayan iki denetici, 22 Eylül Çarşamba günü sabahleyin gittikleri Arıkan Mensucat’ta korkunç bir gerçekle karşılaştı.

    Sabah saat 08.45 sıralarında fabrikaya giden iki denetici, güvenlik tarafından içeriye alındı. Öksüz ve Tiyekli içeriye girdiklerinde aynı zamanda Kahramanmaraş İl Sağlık Müdür Yardımcısı da olan Dr. Murat Özkars’ı karşılarında buldular. Bakanlığın genelgesine göre tam gün yasası sonrasında mesai saatlerinde dışarıda çalışan doktorları denetlemesi ve resmi görevinin başında olması gereken Özkars’ı karşılarında gören iki denetici hayli şaşırdı.

    İsterseniz bundan sonrasını imza altına alınan tutanaktan okuyalım:

    “Kahramanmaraş Tabip Odası’nın (KTO) 2010/190 sayılı görevlendirmesine istinaden işyeri hekimliği uygulamalarını denetleme amacıyla 22.09.2010 tarihinde Arıkan Mensucat A.Ş.’ye gidilmiştir. Saat 08.45’de işyeri hekimi Dr. Murat Özkars’ın işyerinde hazır olduğu görülmüştür.

    İşyeri hekimi Dr. Murat Özskars’a denetim için gelindiği söylenmiştir. Dr. Murat Özkars bunun üzerine arabasına binerek oradan ayrılmıştır. İşyeri güvenlik görevlilerine denetleme ekibinin dışarı çıkarılması talimatını vermiştir. Daha sonra denetleme ekibinin yanına tekrar gelerek; “S…..rin gidin!..Siz kim oluyorsunuz?!...Akıllı olun!...” vb. tehdit ve hakaret sözler sarf ederek tekrar gitmiştir.

    İşyeri güvenliğinin daveti üzerine fabrika dışına çıkılmıştır. Fabrikanın genel müdürü, personel müdürü veya işyeri güvenliği uzmanına ulaşılmaya çalışılmıştır. Saat 09.30’a kadar beklenmesine rağmen hiçbir gerekçe gösterilmeden görüşmeler gerçekleştirilememiştir. Bunun üzerine bu tutanak tutularak bir nüshası da işyeri yönetimine verilmek üzere güvenlik elemanlarına verilmiştir. 22.09.2010 Saat: 09.35..”

    SAĞLIK BAKANI AKDAĞ’IN MESAİ KONUSUNA GÖSTERDİĞİ HASSASİYET 17 TEMMUZ 2010 TARİHİNDE ULUSAL BASINDA ŞÖYLE YER BULMUŞTU:

    "BİR DOKTORU MESAİ SAATİ İÇİNDE ÖZEL MUAYENEHANESİNDE GÖRÜRSEM GEREĞİNİ YAPACAĞIM"


    Anayasa Mahkemesi'nin doktorlara getirdiği tam gün uygulamasını kısmi iptal kararının subjektif olduğunu belirten Sağlık Bakanı Recep Akdağ, yasanın yüzde 80'lik kısmının uygulanabilir hale gelmesini olumlu bulduğunu belirtti.

    Anayasa Mahkemesi'nin kararını değerlendiren Bakan Akdağ, 30 Temmuz'dan sonra mesai saati içinde vatandaşın sağlık hakkını vermesi gereken doktorların özel muayenehanesinde görüldüğü takdirde tutanak tutularak gereğinin yerine getirileceğini söyledi.

    Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Anayasa Mahkemesi'nin tam gün yasası ile ilgili kararını değerlendirdi. Kararın yapmak istediklerini yüzde 20 oranında olumsuz etkilediğini vurgulayan Akdağ, vatandaşa çile çektirenlere artık ‘dur’ denilmesi gerektiğini belirterek “Mesai saatinde muayenehanede görülen doktor kendi kurumumda çalışıyorsa gereğini yerine getiririm. Silahlı kuvvetlerde çalışıyorsa oraya ya da YÖK'e bağlı ise oraya göndereceğim. Sağlık Bakanı olarak sürekli bu meselenin peşinde olacağım.” dedi.

    “Yeter artık. Bu millete çektirilen çile yeter. Bu milletin muayenehanelere gidecek bıçak parası verecek gücü yok.” diyen Bakan Akdağ, yüzde yüzlük düzeltme isteklerinin yüzde 80'nin gerçekleştiğini söyledi. Sağlık Bakanlığı'na bağlı 26 bin doktordan 3 bin 500'ünün muayenehanesinin olduğunu ve bunların artık kapanacağını vurgulayan Akdağ, “Vatandaş ekstradan ücret ödememiş olacak. Yasanın sadece üniversite hastaneleriyle ilgili kısmı olumsuz. Geneli olumlu.” dedi. Mahkemenin öğretim üyelerinin zorunlu ders saati sayısını iptalinin tıp eğitimini sekteye uğratmayacağını dile getiren Akdağ, “Bu iptal önemli değil. Çünkü yasaya ve verilen karara göre öğretim üyeleri kendi mesaileri bittikten sonra özel işyerlerine gidebilecekler.” şeklinde konuştu.

    Tabipleri Birliği'nin bu iptal kararının devlet hastanesi doktorlarını da kapsadığı yönündeki açıklamalarını da değerlendiren Akdağ, “Tabipler Birliği Hekimleri hukuk dışı davranmaya teşvik ediyor ve provokasyon yapıyor. Yapmasınlar. Değerli hekimlerimiz bundan zarar görür.” Uyarısında bulundu. Anayasa mahkemesinin gerekçeli kararını beklediklerini kaydeden Akdağ, “Merak ediyorum. Acaba üniversite hocalarının özel muayenehane açmasını anayasanın hangi ilkesine dayandıracaklar? Bu gerekçelerin gecikmesi çok mahzurlu. Bu gerekçeler yazılmalı ve kararlar öyle verilmeliydi.”

    “Kaynak: Cihan”

    BAKALIM BAKAN AKDAĞ, DR. ÖZKARS’A NE YAPACAK?

    Kahramanmaraş sağlık camiasında ve kent kamuoyunda büyük yankı yapması beklenen bu olayın ardından Sağlık Bakanı Akdağ’ın kendisini ve bakanlığını Kahramanmaraş’ta temsil eden isimlerden birisi olan ve mesai saati içerisinde resmi kurumu dışında çalışmakta olanları denetleyerek yakalaması gerekirken kendisi yakalanan ve AK Parti hükümeti döneminde İl Sağlık Müdür Yardımcılığına getirilen Dr. Murat Özkars’ın tutanakla tespit edilen bu suçüstü durumu ile ilgili olarak ne yapacağı büyük bir merakla bekleniyor. (www.kanal46.com)








    Etiketler : Kokuyor, Baştan, Balık, Sağlıkta,
    20401  kez okundu.

    Benzer Haberler


    BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    05.10.2010 10:30
    Sağlık
    http://www.medimagazin.com.tr/hekim/genel/tr-il-saglik-mudur-yardimcisi-tam-gunu-deldi-2-12-29700.html Ya ulusal basına yansıyan bu olay utanç verici.Tabipler odasının görevlendirdiği doktorlara s... r diye hakaret eden akıllı olun diye tehdit eden bu doktor hakkında yerel yöneticiler bişey yapmayacagı kanaatindeyim.ama bu haber üzerine artık Başbakanlık ve Sağlık bakanlığı gerekli incelemeyi açarHükümetin bakanın tüm çalışmalarını9 sabotaj eden yetkililer ve mesai içerisinde özel iş yapan bankamatik memurları hakkında soruşturma acılması artık kaçınılmaz oldu.Helal olsun fabrika doktoruna kanunlara ve tam gün yasasına aykırı işlem yapacak güç varmış.
    04.10.2010 16:11
    Sayın TTB
    Sayın başkan üyeniz olan bu Doktorun s...r diye hitap etmesini tutanakla tesbit ettiniz.bu tutanakları TTB ne gönderek bu arkadaşın tüm tabib odaları tarafından kınanmasını sağlamanız gerekir düşüncesindeyim.Akıllı olun ne demek.tek akıllı kendi olduğunu sanan bu arkadaşa ne kadar akıllı olduğunu göstermeniz gerekir.Bu olayın üstüne sünger çekilmemeli.Zaten idare mesaiyeye riayet etmediği için gerekli soruşturmayı açmak zorundadır diye düşünüyorum Bu konu bakanlığın bilgisine sunulduğu kanaatindeyim..insanlar güçlünün degil haklının yanında olmalıdır.ne zaman olsa hak yerini bulacak o günler çok uzakta degildir.saygılarımla
    28.09.2010 15:45
    sayın başkanım.
    Bence, Bu olay odanıza ve üyelerinize yapılmış bir hakarettir.O s....r diyen şahsın seviyesine fert olarak düşmek size ve ekibinize yakışmaz.Sağlık bakanın genelgesine rağmen mesai saatlerinde fabrikada i,şçilerin muayenesini yapan ve yaptıran tüm kişiler hakkında yerel yetkililer gereğini yapacagından yüzde birmilyon eminim ama bu yeterli degil onun bu yaptığı kanunsuz iş ve hakaretten dolayı muhakkak müfettiş getirmek için Türkiye Tabibler Odası başkanlığı devreye sokulmalıdır.Bu şahsın mesaiyeye gelmediği ilimizdeki OBS kameralarından işyerinin güvenlik kameralarından yol güzergahındaki güvenlik kameralarından sağlık müdürlüğünün meşhur güvenlik kameralarından hemen tesbit edilir.Hükümetimiz çok cesur adımlar attı.ina
    27.09.2010 15:13
    Görünen Köy
    Görünen köy kılavuz istemez.daha önce böyle işe geç gelmelerde ve işe hiç gelmemelerde daha önce idarenin ve V Makaımın yaptığı icraatlar var.Onlar refarans alınmalıdır.i sabahları kamudaki iş yerine uğramadığı bunada birilerinin musade ettiği kanati bende uyandı.Bir gün degil bu yıllardan beri devam etmektedir diye kamu oyunda intibah var.Ama tabibler odasından görevli arkadaşlara çok büyük ayıp edilmiş.Seviyesine düşmemek gerekir.yetkili merciler geregini yapması muhtemeldir.yenir yutulur degil bu olay
    27.09.2010 12:09
    aldırma böyle glemiş.. böyle gider..
    Bizim memlekette işler böyle gidiyor.. bence hiç kimse aldırmamaya çalışsın.. bunlardan bir şey çıkmaz.. memlekette herkes bir üretim ve verimlilik düşüncesinde degil ki..milletvekilleri dahil herkes konumunu korumaya çalışıyor.. bir sıkıntı çekmek istemiyor ki böyle sıkıntılı konularda ellerini taşın altına kousunlar..bir el atsınlar taşın altında kalırlar..kim bunu ister..
    25.09.2010 01:30
    bizim t.....k...
    eeee murat efendi... şimdi anladın mı? hani sana kimse dokunamazdı? hani herkes arkandaydı? artık mecburen seni kurban edecekler. gel seni sağlık ocağımıza bekliyoruz. beraber çalışırız. beraber işyerlerine gideriz.
    24.09.2010 18:41
    gören olmadı...
    valla ben sağlık müdürlüğünde çalışıyorum. ben sayın malum müdür göreve geldi geleli yardımcısını da gören olmadı. bence gayet normal.. bu dönemde mesaiye riayet eden kurumda göremedim.
    24.09.2010 09:20
    Tabibler birliği başkanı
    Oda başkanı değiştikten sonra oda da bir hareketlilik ve tabiblere destek olmaya başlanıldı.Döner sermaye hakkında başlattıkları işlemler ve hesap sormalar dahi memnuniyet verici.Bu yetkililer geçmişte banka promosyon olayındada memura büyük bir tokat atmışlardı.İlgili sendika dahi olan bitene göz yummuş sonunda ne hale geldi ortadır.ne karşılığı HCBB bankın peşin 6milyar 850 milyon verdiği paradan vaz geçilerek akbankın 5 yılda senede 2 taksit olmak kaydı ile 5 yılda taksit taksit ödenecek 7 milyar 350 milyon kabul edildi.aylık peşin 6.850 milyarı beş yıl faize yatırın sonuca bakın. Bu insanlarda bu koltuklardan düşecek güç bitecek o kurumdaki evraklar ortaya çıkacak.geçmişte bu insanlar sıtkı bey hakkında Milli eğitim müdür ta
    23.09.2010 23:24
    Sağlıkcı yakınım
    Bu insanlar idareci hayret ettim.bu kelimeler nasıl kullanılır.Doktor doktora bu hakaretleri edemez.Ne demek oda görevlendirmiş iki tane lise mezunu güvenlikçiye bunları dışarı atın demek ayıptır.s.....rin nasıl denir:karşındakiler doktor.doktorm olmasa dahi bir insana bu hitap edilmesi kabul edilemez.insan suçlu olunca saldırmak zorunda degil.suçunla dur ya kardeşim.Bu doktoru sürmek gerek.soruşturma açılıp hesabını sormak gerek diye düşünüyorum.bu memura mesai saatinde o fabrikada işçileri muayene etme yetkisini müdürümü vermiş.araştırmak gerek
    23.09.2010 23:21
    GÖZÜNÜZÜ TOPRAK DOYURSUN
    yıllardır maraşı sömürdünüz yetmedimi. hemşireye ebeye kuş kadar döner verin siz deveyi hamuduyla götürün. sindirmk istediğinize hemen tutanak tutuyordun. bak nasılmış? mrak etme efendilerin seni kurtarır. ama bu bile sana yeter.
    23.09.2010 23:05
    kokmasımı kaldı.
    Ya bu kurumda sular hiç durulmayacakmı.bu insanlar hiç ders almayacakmı.sağlık yönetimi ile ilgili bir gün olsun iyi bir haber okumayacakmıyız.bu kurum nasıl bir kurum.15 dakika geç kaldınız diye kıymetler koparın doktorları sürüm srüm süründürün.gülme komşuna gelir başına.şimdi ne olacak.günlerin ayların hesabı nasıl verilecek.herşey ortada.adam mesai saatinde özel işinde.mesaiye gelmediği gibi özel işinde bunun hesabını yetkililer soracaktır.tabii buna musade eden müesesenin amirinide azl etmek gerek.mesaiden nasıl çalınır nasıl çaldırılır.İnanın kanal 46 okumaya korkuyorum.Kimlere neler yaptılardı bunlar ayaklarına dolaşacak tabiki.dr tuğrul.dr tolga dr abit dr fatih, dr demirhan dr ibrahim,yardımcıları rahmi dr süleyman dr
    23.09.2010 20:41
    Doktor
    Bu insanların göreve geldikleri günden beri sağlıkta karabulutlar dolaşıyor.Bu asamın babasına menfaat sağlamak için ne yaptını duymayan kalmadı.Matbalık işler araştırılsın anlaşılır.doğrudan alınan mallar araştırılsın anlaşılır.Bir şube müdürü ile selamı yoktur.müdürlükte birkimseyle selamlaşmaz.Kütahyada veya başka yer olabilir 4 yıl okuyan bir hemşirenin maraşta çalışıyor gibi gösterip onu 112 de çalışıyor gösterek hemşireye okul bitirtip ona döner sermeyeden çok çalıştığı için ek para verdirdiği bunun hakkında yapılan soruşturmayıda ört bastırıldığını bilmeyen kalmadı.mesaiyeye riayet diye insanlara onca eziyet veren müdür bu hemşire olayını bilmiyormu.Nilgün hemşire adı.Valilik 15 dakika için insa
    23.09.2010 20:28
    Müdür bey
    Müdür bey saha önce o fabrikanın iş hekimi olarak çalışıyordu.Bakanlık sağlık müdürlere part time zorunluluğu getirince eski ortagı yardımcısına devir etmiş demekki.Yoksa gizli ortaklıkmı var diye düşünülür tesadüfe bak sağ koluna iş yeri hekimliği ayarlamış gibi olmuş.Ama lakin bu yarsımcısının işe gelmediğinin hiç farkına varmamışmı? halbuki geçeleri gündüzleri bir geçiyor diye biliyoruz.İçtikleri tas aynı ama ayrı yere gidiyor biliyoruz.Dr.Selahattin bey olayını hatırladım. 15 dakika geç geldi mesaiyi aksattı diye açığa alındığını sonra soruşturmalardan canı cıktığını daha sonra köylere sürüldüğünü hatırladım.Bu adam anladığım kadarıyla eski ortagı olan müdürnden iş yerini devir aldığı tarihten
    23.09.2010 19:23
    Karanlıkta Kalan ses.
    Sesimizi bu güne kadar maalesef kimse duymadı.İşlerine gelmedi desek daha doğru olur.Bu kadar vurdum duymaz siyasiler heralde bu Ülkede sadece bizim memlekette olmalı.Daha da basının karşısına çıkıp ne yapıyorsak bu memleket için yapıyoruz diyorlar.saolun almayalım.
    23.09.2010 19:16
    Ne kokusu..:)))
    Ne kokusu kokumu var.Bu kuruma müfettiş bile geldi.Onca insan içler acısı ifade verdi.Haksızlığ maruz kaldıklarını belirtti.Sonuç Kocaman bir sıfır.Bir iki savunma,bir iki kınama,işler savuşturuldu.Amaaaa Bu Dünyadanında öbir tarafı var.Hesabınız zor.Ki bu kokuları duyupta kokumu var diyenleri ben şimdiden Allaha havale ediyorum.Hakkımızıda helal etmiyoruz.
    23.09.2010 19:07
    Böyle Müdür yardımcısımı olur
    Hal hareketleri konuşması icraatıyla örnek olacak kişinin kullandığı kelimeye bak.s...tir ve cümlelerdeki tehdite bak.Karşılarındaki insanlar doktor sağlktaki memur odacı ebe hemşire degil sindirmek kolay degil.valilik bu olaya el koymalı.mesai saatinde öesleğini içraa edeceksin.kabul edilemez.bakan beyin karşı olduğu bir durum.yapsın bakalım ne yapacak.Bu zat ve sağlıktaki idareciler hakkında yapılan bir soruşturmadan dolayı cezalar aldıklarını duydum.Bu insanlar hiç bir hizmetle gündeme gelmediler hep pislik ve terbiyesizlik personelle uğraşmayla geldiler.aldıkları cezalık olayı ört bas etmeye çalıştılar ama cezayı aldılar.Bu şahsın müdür yardımcısı olması hayret verici.
    23.09.2010 19:07
    Herkez burnunu Tutuyor.
    Herkez burnunu tutuyorda,her nasılsa bu kokuyu bir Vekiller ve Akp yöneticileri duymuyor.Baştada sayın il Başkanı sanırım başka bir şehirde oturuyor.Şehirde benim ninem bile (73 yaşında) oğlum malum müdürlükte gene ne olmuş derken,ilğinçtirki bu olan olayları bir yönetenler duymuyor.Sayın vekiller,sayın il yöneticileri bir vatandaşa çıkında bir zahmet bir sorun.Kendi yalakalarınıza değil,gerçek vatandalara sorun bir zahmet.Yetmedimi bu memleketin bu insanlardan çektiği.
    23.09.2010 19:01
    Kimse Duymazzzzzz.
    Çok Büyük bir ihtimalle bu haberi yine ne sayın Erkoç okur nede vekiller.Hatırlatsanız bile yaaa öylemi derler.Bu memlekette bu kadar vurdum duymazlık varken yine bir şey olmazzzzzzzzzz.Siz kime kimi şikayet ediyorsunuz.Siz nasıl denetlersiniz koskoca adamı.İsterse iş yerine hiç gelmez.Sizine ilğilendirir.Onun ortağı var,ortağınında paşa dayıları var.varda var.Amaaaaa bizimde Allahımız var.
    23.09.2010 18:58
    sağlıktakileri herkes biliyor
    Güzel haber ama duyarlı insanlar olduğu takdirde.TOB yönetimi işlevsel durumda görmek halkın ve çalışanın meslektaşlarının yanında görmek güzel bir çalışma.Ancak bu sosyal hayatı gelişmiş illerde olur.Maraş gibi kısır çekişmenn olduğu illerde akrabam olsun yeter düşüncesinde olan dar görüşlü insanlarların yaşadığı yerde anlamlı olmaz.Bu büyük bir suç.Devlet belirlemiş senin nasıl çalışman gerektiğini.kamunun mesaisinden halka hizmet saatinden nasıl çalıp kendi menfaatin doğrultusunda çalışırsın.Bu kişinin derhal açığa alınması gerekir soruşturma yüzde bir milyon açılı soruşturmanın sonucunu etkilemesi muhtmel olduğundan açığa alınmalı.Ya bune terbiyesizlik etikmi doktor arkadaşlarına s..... r denirmi.Sen seçi
    23.09.2010 18:56
    bana bir şey hatırlattı ama..
    Bizim mahallenin bir doktoru vardı selahattin can.Adam 15 dk mesaiye geç geldi diye başına gelmedik bırakmayan insanların yaptıklarına bak.Üstelikte bir doktora yakışmayacak şekilde küfürle konuşuyor.Diyecek bir şey bulamıyorum.Yorumu memleketi idare ettiğini sanan başta sayın vekillere ve siyasilere bırakıyorum.
    Yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan; küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. Detaylı bilgi için Gizlilik Kurallarını okuyun