AJANS-46

Bizi Takip Edin!

BEŞEN SİGORTA
BEŞEN SİGORTA

Yenişehir Devlet Hastanesi'nde 'tomografi' skandalı!

Kahramanmaraş kent merkezindeki Yenişehir Devlet Hastanesi’nin tomografi cihazının yaklaşık 10 gündür arızalı olması büyük tepki çekiyor. Tomografi cihazının hizmet sunmama n
fb-share
  • Yazdırılabilir Sayfa
  • 10.08.2010 14:04 Tarihinde Eklendi.  Kategori : SAĞLIK-ÇEVRE.
    Yenişehir Devlet Hastanesi'nde 'tomografi' skandalı!
    Yenişehir Devlet Hastanesi'nde 'tomografi' skandalı!
    M. NEDİM ŞEREFOĞLU
    Yenişehir Devlet Hastanesi'nde 'tomografi' skandalı!

    Kahramanmaraş kent merkezindeki Yenişehir Devlet Hastanesi’nin tomografi cihazının yaklaşık 10 gündür arızalı olması büyük tepki çekiyor. Tomografi cihazının hizmet sunmama nedeni ise: TÜPÜ BİTMİŞ!...

    İsmi bizde mahfuz bir Kahramanmaraşlı bakın başından geçen ilginç olayı ve sağlık skandalının ortaya çıkarılmasını şöyle anlattı: “Bir yakınımın 7 yaşındaki çocuğunun üzerine evde arkadaşı ile oynarken dün akşam saat 22 sıralarında kaza sonucu televizyon düşmüş. Kafasında şişlik bulunan ve belinin ağrıdığını söyleyen çocuğu hemen ne olur ne olmaz diyerek Yenişehir Devlet Hastanesi’ne götürdük. Acil servisteki görevlilere durumu anlatınca; (Bizim bilgisayarlı tomografi cihazımız bozuk, 10 günden beri çalışmıyor. Devlet Hastanesi’ne götürün) şeklindeki sözleri ile adeta şoke olduk. Yaptığımız kısa araştırmada koskoca hastanenin tomografi cihazının tüpünün bitmesi nedeni ile yaklaşık 10 gündür hizmet sunmadığı korkunç gerçeğini öğrendik. (Bizim altımızda otomobil var, ya olmayanlar ne yapacak?) diyerek sinirli ve tepkili bir şekilde hastayı hemen Kahramanmaraş Devlet Hastanesi’ne götürdük. Sağ olsunlar orada yakinen ilgilendiler. Filmler çekildi ve Allah’a şükür önemli bir şey yokmuş. İçimiz rahat etti. Sağlık alanından sorumlu olan iktidar partisi milletvekilimiz Sayın Dr. Cafer Tatlıbal’ı arayarak başımıza geçenleri anlattım. Sağ olsun yakından ilgilendi ve mesajın alındığını söyledi. Bununla birlikte Sağlık Müdürlüğü ve Valilik’ten çalışmayan tomografi cihazı ile ilgili olarak sorumlular hakkında soruşturma açmalarını istiyor ve bekliyoruz.”

    İşte vatandaşın başına dün gece gelenler aynen böyle…..

    Şimdi; Başbakan Erdoğan’a yakınlığı ile her fırsatta öğünen ve 2011 genel seçimlerinde milletvekili adayı olmayı hesapladığı öne sürülen Yenişehir Devlet Hastanesi’nin başhekimi Sayın Dr. M. Nedim Şerefoğlu’na kamuoyu adına soruyoruz:

    • Tomografi cihazı neden çalışmıyor ve 10 gündür hizmet sunulamadığı bilgisi doğru mu?

    • Acil bir vakada üzücü durumlar meydana gelirse vicdanınız sızlamayacak mı?

    • Hastane büyüklüğündeki bir idari binada oturuyorken, yanı başınızda sorumluluğunuzda bulunan hastanedeki eksikliklerden haberiniz var mı, yok mu?

    • Geçen yılki mahalli seçimlerde iktidar partisinden belediye başkan aday adayı olan yakınınızın adaylığını açıkladığı basın toplantısına hem de mesai saatinde giderek katılma duyarlılığını göstermiş birisi olarak, neden aynı duyarlılığı sorumluluğunuzdaki hastanenin eksikliklerinin giderilmesinde göstermiyorsunuz?

    • Doktorlar için getirilen zorunlu sorumluluk sigortası için iddiaya göre; komşumuz Gaziantep’ten bir sigorta acentesini Kahramanmaraş’a çağırarak emrinizdeki doktorlara sigorta yaptırmaları yönünde telkinde bulunma duyarlılığı gösteriyorsunuz da; tüpü bittiği öne sürülen tomografi cihazının çalışır durumda olması için neden duyarlılık göstermiyorsunuz? (Sanırsınız ki Kahramanmaraş'ta bu sigortayı yapan sigorta acentesi sanki hiç yok...)

    • Yenişehir acilde böyle bir durum yaşanırken, inşaatının seneye bitirilmesi öngörülen Bölge Hastanesi’nin başhekimliğini yürütmede kendinizi yeterli görüyor musunuz?

    • Bilgisayarlı tomografi cihazını özel bir şirket çalıştırıyor. Bu şirketle sözleşme yapılırken böylesi durumlar için neler öngörülüyor? Sağlık hizmetinin kesilmemesi için neden bir önlem almadınız?

    Evet Sayın Şerefoğlu, sorularla ilgili olarak göndereceğiniz cevaplara sütunlarımız açıktır. (www.kanal46.com)
    14128  kez okundu.

    Benzer Haberler


    BU HABER HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR

    17.08.2010 17:29
    Öküz altında buzağı aramak
    Kanal 46 kötülemek amacı ile bir haber yapmış. Anlam veremedim. Teknik arkadaş diye hitap eden kişi, yaziyi okumamış. Bir daha tüp ile ilgili sorun ciktiginda, kendisinin bu isi tamir etmesi gerek. 10 yıl onceyi ve bu günü bu kadar iyi biliyorsa. Kurumlari ve kişileri boş yere karalamyın. O hastaneden sifa bulan binlerce kisi var. Yarin da gidip canlarini emanet edecek insanlarin gozunde kurumu boş yere kotulemeyin.
    15.08.2010 19:14
    teknik arkadaş bravoooooo
    senin bahsettin olaylar 10 sene önce yaşanıyordu.tomoğrafi cihazının tüpünün ömrü üç aşagı beş yukarı bellidir.bir tüp kaç film çeker bilinmiyormu sen kalkmışın millete ne anlatmaya çalışıyorsun.sağlıktaki beceriksizlikleri taaaaaaaaaaaa amerikadaki başkan duyduda hala maraştaki k..... kafalılar duymadı.Bu millet (maraştaki siyasi) bu iradeye oy veriyorsa hakkı bu kadardır. katlansın şikayet edecek ne var.O arkadaşın allah vermesinbeyinde hasar teşhisi için çekilecek bu film olmadından cocugunun başına bişey gelecek olsaydı bu yetkililer yine umurunda olmazdı.bunlar halka hizmet için degil birilerine hizmet etsin diye birileri getirtmedimi.halk secmedi başkanımız bunları secin dedi bizde sectik katlanacagız ne zaman kadar BİZ SECİPve
    13.08.2010 19:03
    Tomografi Cihazı ile Alakalı
    Selamlar, ben burada sorulan sorulara Tomografi cihazının sorumlu mühendisi olarak; okurları aydınlatmak ve yapılan değerlendirmelere açıklık getirmek adına kişisel olarak söz hakkı düştüğü için cevap yazmak gereği duydum. Yazdığım yazının firmamla ve ya hastane ile bir ilgisi bulunmamaktadır. 1- Tomografi cihazının çalışmama nedeni X-ray Tüpünün ark yaparak çalışmaz duruma gelmesi. Burada bahsi geçen X-ray tüpü sanıldığı gibi evde kullanılan bir tüp değildir. Konu hakkında ayrıntılı bilgi edinmek adına internette kısa bir araştırma yaparak bilgi edinilebilir. 2- Türkiye'de üretilen bir tomografi cihazı olmadığı için malesef bu konuda tamamen dışa bağımlıyız. Bölgemizde hangi hastaneye giderseniz gidin yabancı marka
    11.08.2010 10:39
    sorun büyük
    çok GARIP resmen hastane karanmış bi diğeride paklanms yenı sehır devlet hastanesı kalitesi düşük bi hastane değil bu haberı yapan arkadasa sormak lazım neden bu kadar karamış hastaneyı
    11.08.2010 10:26
    Sağlık komik durumda
    Sağlıkta son 8 yıl içerisinde Sıtkı beyin faaliyetlerini kenara koyarsak geriye sadece idarelecilerin personelle veya birbiriyle dalaşmaları kalır.Bu idreciler vekillerin veya bakanların torpillileri imiş yazdıklarınıza bakarsak Oturduğu koltuğu dolduramayan giydiği çeket 3 beden büyük olan .......bakanımıza bunu anlattığımızda ne olacagını düşünün.Bakanımız buraya geldiğinde sadece bir pankart herşeyi halleder.
    11.08.2010 07:41
    NE YAPSIN A.... R......BAŞHEKİM
    haber çok güzel olmuş. geçmiş olsun diyorum kardeşimize. şimdi size büyük bir bommaaaa sayın b...h...m hastane eksiklerine bakmamış kendisi 400 yataklı hastane sorumlusu yaa. ilk projeyi kendisi görünce hemen ACİL karşısındaki ARSALARI (iddiaya göre) kendisi kapmış. Yazık Yazık sizi bu ğüne kadar yanlış tanışımız HOCA... Kendisi ilk Yavuz selim mahallesindeki yapılacak 400 yataklıda yemişti darbeyi aynı şeyi Karacasu daki ACİL karşısında da yapmış oldu tesbit ettim. Peşindeyim HOCA... Eczacıları toplayıp organize yaptığını biliyor ve Kstleri mevcut. Sizin hesabınız varsa ALLAHINDA hesabı vardır bunu siz ögrettiniz sohbetlerde bizeee.... Haksızlık Karşısında susanda DİLSİZ şeytandır.
    10.08.2010 19:31
    BİR BARDAKSU DA....
    Benim yazıdan anladığım o.Başhekimi çok tanımasam da güzel şeyler yaptığını az çok gördüm.Burada ihmal varsa gereken muhakkak yapılacaktır.Bu arada şunuda sormadan edemiyorum.Hastanenin bağlı olduğu kurumda bir biri ardına müfettişler gelip giderken o malum yerle alakalı niye bir gazeteci kalemini oynatmıyor.Yoksa o müfettişler çay kahve içmeyemi gelip,gelip gidiyor.Gazetecilik yapacaksanız birazda oralardan yapın.Personel kan ağlıyor.Bir seslerini duyan olmadı.Mübarek ramazan günlerindeyiz.Eğer içinizde allah korkusu varsa birazda oradaki insanların halini dinleyin ve yazın.Buradaki gibi bir tüpü biten tomoğrafinin değil.
    10.08.2010 17:39
    cevap gelecekmi?
    haber ve iddalar oldukça çarpıcı ve sayın Nedim Şerefoğlu çıkıp bir açıklama yapması lazım yoksa kendisi hakkında düşüncelerimiz değişecek,haberde on numara çok duyarlı hazırlanmış tebrikler.evet cevap bekliyoruz Maraş halkına bir cevap borçlusun Sayın Şerefoğlu
    10.08.2010 17:25
    KTO NEREDE?
    Bu arada bunuda yazmazsam çatlarım, Kahramanmaraş Tabip Odası'nın yeni yönetimi göreve geldiklerinde çok sevinmiş ve Kahramanmaraş için bir kazanç olduklarını söylemiştim. Ancak geçen zaman içinde gördüm ki aynı zamanda Ak Parti İl Başkan Yardımcısı olan sayın Başkan'dan bu memleket için bir fayda olmayacak, umudumu kesmek üzereyim...bu işler ziyarete gelenlere firik-badem ikram etmeye benzemiyor demek ki. Eğer yapabiliyorlarsa buyursunlar hesap sorsunlar... Bunu yaparkende körleri ve sağırları oynamasınlar.don giyip te kıça değmesin olmaz....hamama giren terler.... Ama nerdeeeee? Yazık bu memlekete çok yazık... Kimi kime şikayet edeceğimizi şaşırdık valla. nerdesin cesur başkan? ses ver ses.......suya sabuna dokunmadan bu işler olmaz.
    10.08.2010 17:12
    YAPTIĞINIZ İNSAFSIZLIK.
    Kardeşim sizin yaptığınız düpedüz insafsızlık, soruları hep Başhekimin çalışmadığı yerlerden sormuşunuz. Oysa sayın Başhekim daha çok Ak Partiye nasıl yakınlık duyularak milletvekili olunur, çalıştığı yerdeki doktorlar ve hemşireler sesini yükselttiğinde nasıl kök söktürülür ve sürgüne gönderilir, köprüden geçerken..........değidik o yüzden Başkan beni çok samimi arkadaşım diye nasıl hava atılır konularına çalışmıştı. Oysa siz hiç çalışmadığı yerleri bularak oralardan sormuşunuz yaptığınız çok insafsızca...
    Yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan; küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: ip adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle pa ylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. Detaylı bilgi için Gizlilik Kurallarını okuyun