Kahramanmaraş Berit Dağcılık Arama-Kurtarma ve Doğa Sporları Kulübü sporcuları Fahri Yılmaz ve  Mustafa Kara Kırgızistan Peak Lenin Dağında 6100 metrede Türk bayrağını dalgalandırdılar.

Kahramanmaraş yüksek irtifa tırmanışı yapan Berit Dağcılık sporcuları Arama-Kurtarma ve Doğa Sporları Kulübü Başkanı Fahri Yılmaz ve kulüp üyesi Mustafa Kara Peak Lenin Dağında 6100 metreye gerçekleştirdikleri ve 18 gün süren tırmanışla ilgili izlenimlerini şöyle anlattılar.

“27 Temmuzda Kırgızistan’ın Oş kentinden 7 saat süren toprak yoldan arazi aracıyla Çon Alay ilçesine geçtik. Buradan 3200 rakımlı ana kampa ulaştık . Ana kampta farklı ülkelerden 300 yakın tırmanış için gelen  sporcu vardı. Hava şartları tırmanışa müsait değildi. Tüm sporcularla ana kampta tanışma sohbet etme fırsatı yakaladık. Türkiye’yi  ve Kahramanmaraş’ımızı  dilimizin döndüğünce anlattık.Sporcular arasında Türkiye’den en fazla 4 şehir biliniyor. İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya. Dağcıların geneli Türkiye’yi geri kalmış 3. Dünya ülkelerinden birisi sanıyor.  Hava biraz düzelir gibi olunca ağırlıklarımızı yukarı kamplara yük taşıyan atlara verip biz yukarı kampa doğru tırmanışa geçiyoruz.  Ana kampla ileri kamp arası 13 km ve yaklaşık 8-9 saat süren bir tırmanış gerektiriyor. İleri kampa ulaştığımızda 5400 metrede aklimatizasyon yapıp 6100 metreden dönen dağcılarla beraber 4200 metrede dinlenmeveaklimitizeiçin2gün bekledik. 4200 metrede 2 gün sonra,tırmanış için hava şartlarının uygun olması lazımdı ancak  hava anlık değişiyordu. Uydudan alınan verilere göre hava 3-4 gün daha kapalı görünüyordu. Biz hava biraz açılır açılmaz 5400 metreye çıkıp tekrar 4200 metreye dönüyoruz. Burada uyum çalışmasına ağırlık veriyoruz. İleri kampta 3. günden sonra 5400 metreye hareket ediyoruz. Buzullarda ilerleme çok zor. Psikolojimizi bozan buzul çatlakları ve çığ tehlikesi her an bizi tetikte tutuyor. 5400 metreye çıkmak için 5 yerde önceden yerleştirilmişsabit ipler bulunmakta, sabit iplerin olmadığı yerlerde ip birliği dışında hareket etmek çok riskli ve tehlikeli. 4200 metreden 5400 metreye ulaşmak yaklaşık 10 saat sürüyor. 5400 kampına ulaştığımızda 10 saat süren buzul çatlaklarıyla yaptığımız mücadele bizi çok yordu. 5400 metrede çadırlarımızı kurup 2 gün sürecek dinlenmeye geçtik. 6100 metreye yapacağımız zorlu tırmanış için iyice dinlenmemiz güç toplamamız gerekiyordu. Yükseklerde oksijen azalıyor, nefes almamız çok zor oluyordu. Çünkü irtifa arttıkça, azalan basınca bağlı olarak her 300 metrede bir oksijen % 3 oranında azalır. Yani bu da 3000 metre irtifada oksijen, deniz seviyesine göre % 30 düzeyinde azalmış demektir. Peak Lenin dağına geleli 12 gün olmuştu. 2 gün 5400 metrede dinlendikten sonra 6100 metreye tırmanmaya karar verdik. Hava ilk hafta çok kötüydü. Peak Lenin dağında aralıklarla da olsa güneş çıkınca sabah erkenden 6100 metreye tırmanışa geçtik. 7 saat süren tırmanıştan sonra 6100 metreye ulaştık6100 metreye ulaştığımız Peak Lenin dağına tırmanışımızın 14. Günündeydik.  Uçağımızın kalkmasına 3 gün kalmıştı. 6100 metrede al bayrağımızı dalgalandırıp iniş hazırlıklarına başladık. 6100 metreden 5400 metreye indik. Yüksek irtifa tırmanışında ne kadar plan ve program yapılsa da hava şartları buna müsaade etmiyor adeta doğa kuralı sadece ben koyarım diyordu. Kahramanmaraş Berit Dağcılık olarak gerçekleştirdiğimiz yüksek irtifa tırmanışını sağ salim tamamlamıştık. 18. gün Osh havaalanında ben ve dağcı arkadaşım Mustafa Kara ile uçağımızın İstanbul’a uçmasını, ailelerimize kavuşmayı sabırsızlıkla bekliyorduk…”