Hiç yazmayacaktım... Pek pek, işin Ahmet Kaya boyutunu gündeme getirip ‘Şimdi devletin ve kendilerine sanatçı diyen bazı magazin figürlerinin Ahmet Kaya’dan özür dilemesi gerekiyor’ diyecektim...
Diyorum da...
Masaya, ‘10. Yıl Marşı’ eşliğinde çatal bıçak fırlatarak Kaya’yı taciz eden arkadaşlar tek tek sökün etsinler...
Hayatına kastettikleri Ahmet Kaya’dan özür dilesinler.
Bu arkadaşlardan biri de, ‘damat şarkıcı’ mıydı?
Hani, ‘Ya sev ya terk et’ kıvamında bir şarkı yapıp, ‘Bu ülkeyi sevmeyenlerin kafasına ‘dan, dan’ sıkmaktan’ söz eden arkadaş...
Devlet de özür dilesin...
Devletin seçkinleri de özür dilesin...
Evet, belki ‘TRT Şeş’te Ahmet Kaya klipleri dönmeyecek, belki besbeter bir sansür ve denetim mekanizması devreye sokulacak (öyle ya, TRT’nin 1, 2, 3, 4 ve 5’inden ne hayır gördük ki, ‘Şeş’inden ne hayır bekleyelim), belki abuk sabuk TRT yasakları ‘Şeş’te de aynen sürecek ama, sonuçta bir ‘açılım’dır, Kürtçe yayın yapan bir televizyon kanalına sahip olmak hiç yoktan iyidir...
Uygulama, TBMM’deki azınlık partisini memnun etmemiş.
Kastı mahsusayla ‘azınlık’ diyorum...
Bu arkadaşlar ‘Türkiye’nin partisi’ olduklarını ileri sürüyorlar, bol bol içinde ‘barış’ geçen cümleler kuruyorlar, herkesi ‘akıl ve sağduyu iklimine’ çağırıyorlar ama, kurdukları hiçbir cümle, sergiledikleri hiçbir icraat akıl ve sağduyu ikliminin tesisine yardımcı olmuyor.
Boş konuşuyorlar.
İmralı’ya bakma alışkanlığından da vazgeçmiyorlar.
Hele, başlangıçta ‘ılımlı’ bir görüntü çizen, sonra şahinleşip ‘soykırım’ gibi amacını aşan laflar eden, ardından ‘terörün daha da tırmandırılacağı’ imasıyla aba altında sopa gösteren DTP lideri Ahmet Türk tamamen boş konuşuyor.
Düne kadar, ‘Ergenekon yapılanması’ hakkındaki en keskin, en ağır açıklamayı bu arkadaşlar yapıyordu.
Birdenbire sustular.
Bunun, ‘derin devlet’le alengirli ilişkileri ortaya saçılan ‘İmralı sakini’yle bir alakası var mıdır, bilmiyorum?
Fakat, hiçbir şey memnun etmiyor bu arkadaşları.
AB sürecinin şart koştuğu ‘uyum yasaları’ memnun etmedi.
Terörle Mücadele Yasası’nın ıslah edilmesi memnun etmedi.
DGM’lerin kaldırılması memnun etmedi.
TRT Şeş memnun etmedi.
Demek ki, üniversitelerde kurulması düşünülen ‘Kürt Dili ve Edebiyatı’ kürsüsü de memnun etmeyecek.
Sadece DTP’li yöneticiler mi?
Baykal da memnun değil.
DTP’liler yapılanları ‘az’ buluyor.
Olabilir... Bugün yıkabileceğimiz tabunun limiti bu kadardır... Yarın daha fazlası yapılır.
Baykal ise ‘fazla’ buluyor.
Diyor ki, ‘Türkiye’de bir RTÜK düzeni vardır. O RTÜK düzeni içerisinde nasıl özel televizyonlar varsa, Kürtçe yayın yapmayı uygun gören bir televizyon çıkar yayını yapar. Buna kimse hiçbir şey diyemez. Ama devletin parasını, devletin kaynaklarını, 70 milyonun parasını sadece bir kesim vatandaşlarımızın etnik talepleri doğrultusunda harcanması doğru değildir.’
Ne yani, Kürtler de o 70 milyona dahil değil mi?
Şimdi bir grup müteşebbis çıksa, ‘Biz RTÜK düzeni içinde Kürtçe yayın yapan özel bir televizyon kurmak istiyoruz’ dese, Baykal’ın partisi buna rıza gösterecek mi?
Madem Kürtçe özel televizyona kimse bir şey diyemez.
Neden CHP (hatta DTP) olarak, RTÜK’ün bu yöndeki çalışmalarına destek vermiyorsunuz?
Nedir istediğiniz?
Sizi ne memnun eder?
Ahmet KEKEÇ
[email protected]
Star
Ekonomiden memnun musunuz?
Ankete Katıl
Trend Haberler
Türkiye'nin adı en fazla harften oluşan ili ile en az harften oluşan illerinin arasındaki harf farkı kaçtır?
Deniz Yenigün kimdir, kaç yaşında? Kim Milyoner Olmak İster'de gündem oldu
Hangisi hem kalpsiz hem beyinsizdir?
Özgür Altınok kimdir, nereli? Görme engelli öğretmenin azmi takdir topladı
Kim Milyoner Olmak İster Sude Ceren Şan Kimdir? Kaç Yaşında ve Nereli?
Kim Milyoner Olmak İster Feyza Kara kimdir, kaç yaşında ve ne mezunu?
Next